دسته‌بندی نشده

فوم سقف (یونولیت سقفی) و میزان ضخامت استاندارد آن

فوم سقف (یونولیت سقفی) | محاسبه فوم سقف | قیمت فوم سقفی | انواع فوم سقفی | فوم سقفی استاندارد | این موارد دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

فوم سقف (یونولیت سقفی) یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی است. شما باید محاسبه فوم سقف را به طور کاملا دقیق انجام دهید. شناخت شما درباره انواع فوم سقفی می تواند در هنگام خرید کمک بزرگی برایتان باشد. سعی کنید برای اتمام پروژه ساختمانی مورد نظرتان حتما از فوم سقفی استاندارد استفاده کنید. قیمت فوم سقف به طور کلی وابسته به عوامل بسیار زیادی است.

امروزه فوم سقف (یونولیت سقفی) در فرایند های ساختمانی به عنوان جایگزنی برای بلوک های سیمانی است. طول عمر آکاسیو در مقایسه با مصالح ساختمانی مثل بلوک سیمانی، آجر،گچ و .. بسیار کم است اما در فرایندهای ساخت و ساز ارزش های بسیاری را برای سازنده و افرادی که در آن ساختمان زندگی می کنند به وجود آورده است. بسیاری از مهندسان و انبوه سازان انواع فوم سقفی هنوز پس از گذشت سال ها به عنوان یک نوآوری بسیار مهم در زمینه ساخت و ساز به حساب می آروند.

استفاده از فوم سقفی استاندارد باعث می شود که میزان وزن ساختمان به شدت کاهش پیدا کند که از نظر مهندسی این موضوع دارای اهمیت بسیار زیادی است. استفاده انواع فوم سقفی باعث شده است که دشواری کار انبوه سازان کاهش یابد زیرا حمل و نقل آکاسیو به شدت آسان است و جدا از این موضوع سبک بودن این محصول می تواند در هنگام زلزله جان بسیاری از ساکنان ساختمان را نجات دهد.

این مسئله برای ساختمان هایی که دارای تعداد واحدهای بسیار زیادی هستند اهمیت ویژه ای دارد. افزایش ایمنی ساختمان زمانی که سازنده ها از آکاسیو استفاده می کنند افزایش می باید و این موضوع باعث می شود که مهندسان، انبوه سازان، ساکنین و شرکت های بیمه خیالی آسوده داشته باشند.

بیشترین میزان استفاده از انواع فوم سقفی در سقف و دیوارها است. یونولیت های سقفی دارای اندازه ها و ضخامت های متفاوتی هستند که سازنده های محترم باید نسبت به آنها و کاربردهایشان آگاهی کاملی داشته باشند. محاسبه فوم سقف به طور دقیق یکی از مراحل مهم در ساخت و ساز بشمار می آید. بهتر است بدانید در میان همه ویژگی های فوم سقف استاندارد میزان ضخامت آن جایگاه ویژه ای دارد که ما در ادامه مطلب بیشتر به آن می پردازیم.

کاربرد آکاسیف در ساختمان سازی چیست؟

اگر بخواهیم کاربرد آکاسیف را در صنعت ساختمان سازی به طور علمی و اصولی بررسی کنیم می توان گفت آکاسیف برای پر کردن فضاهای های خالی که بین تیرچه ها وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید در گذشته به جای فوم سقف از بلوک های سفالی برای این کار استفاده می کردند که متاسفانه مقاومت کمی داشتند.

اما با پیشرفت تکنولوژی آکاسیف وارد بازار شد و جای بولک های سفالی را گرفت. استفاده از بلوک های سفالی در ساختمان ها جان بسیاری از هموطنان مان را به دلیل ضعف هایی که داشته است گرفته و امروزه متاسفانه باز هم در بعضی روستاها به دلیل دسترسی نداشتن به مصالح مرغوب و مناسب مثل فوم سقف استاندارد این موضوع همچنان ادامه دارد.

فوم سقف (یونولیت سقفی) | محاسبه فوم سقف | قیمت فوم سقفی | انواع فوم سقفی | فوم سقفی استاندارد | این موارد دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

شاید این مسئله برای شما عزیزان جالب باشد که قیمت فوم سقف در مقایسه با بلوک های سفالی بسیار پایین تر است. شکل بیشتر مدل های مختلف آکاسیف در ساختمان سازی ورق گونه است که با در نظر گرفتن میزان دانسیته موجود در آن ضخامت های متفاوتی دارند.

انواع فوم سقفی در صنعت ساختمان سازی کابردهای بسیار زیادی دارند که عبارتند از:

  • عایق کردن دیوارها و کف ساختمان
  • قالب‌بندی فونداسیون
  • قالب بندی بعضی ستون ها

 ضخامت فوم سقف (یونولیت سقفی)

ورق های یونولیتی دارای ضخامت و ابعاد مختلفی هستند که با توجه به نیاز فرایند ساخت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این میزان از ضخامت در قیمت فوم سقف نیز امری تاثیر گذار بشمار می آید.

مناسب ترین ضخامت های فوم سقفی

  • آکاسیو تیرچه فندوله یا بتنی با طول ۲ متر، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۲۰ و ۲۵ سانتی متر
  • آکاسیو تیرچه کرومیت یا فلزی با طول ۱ یا ۲ متر، عرض ۶۵ و ارتفاع ۲۰ و ۲۵ سانتیمتر
  • آکاسیو تیرچه پیش‌تنیده با طول ۲ متر؛ عرض ۵۰ و ارتفاع ۱۵
  • آکاسیو حفره‌دار با طول ۱۱۰ سانتیمتر، عرض ۵۰ و ارتفاع ۲۵

آکاسیوهایی که در بدنه آنها حفره هایی وجود دارد در برابر صوت و گرما عایق مناسب تری هستند. همین ویژگی باعث می شود قیمت فوم سقف معمولی با نوعی که دارای این حفره ها هستند متفاوت باشد. استفاده از این نوع آکاسیف در فرانید ساخت پروژه های ساختمانی باعث می شود تا میزان قابل توجهی در مصرف گاز و برق ساکنین صرفه جویی شود و به دلیل آکوستیک بودن نیز آسایش بیشتری نیز باشند.

دقت داشته باشید مسئله ارتفاع سقف در پروسه ساخت بنا تا حدودی که قوانین ساخت و ساز اجازه دهد یک امر اختیاری است. خیلی از افرادی که سفارش ساخت خانه را به مهندسین می دهند از این موضوع اطلاع ندارند که باعث می شود شخص مهندس با محاسبه فوم سقف بدون در نظر گرفتن سلیقه صاحب خانه ارتفاع مد نظر خود را در پروژه پیاده سازی کند.

به طور معمول ابعاد ورقی های یونولیتی که در پروژهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد به طول ۲ و عرض ۱ متر است که در ضخامت های مختلف قابلیت تولید انبوه دارد. شرکت فوم سقف خراسان در طول این سال ها تلاش کرده است که فوم سقف استاندارد را با استفاده از بروزترین تکنولوژی های موجود در زمینه تولید انواع فوم سقفی به شما عزیزان ارائه دهد.

یونولیت های دیواری تری دی پنل (3d) به طور معمول در اندازه های ۲ * ۱ و با ضخامت های ۶ ، ۸ و ۱۰ سانتی متر مورد استفاده قرار می گیرند. بهتر است بدانید در بیشتر شرکت های تولید فوم سقف (یونولیت) برش بلوکه های یونولیت به وسیله توسط دستگاه های سی ان سی انجام می شود.

استفاده از این دستگاه ها در شرکت های تولید آکاسیف باعث می شود با توجه به ابعادی که مشتریان در خواست کرده اند بلوکه سقفی مورد نظر در ضخامت های مختلف تولید شوند. یک نکته جالب در مورد فوم های سقفی این مسئله است که ارتفاع و عرض بلوک های سقفی ،تابع ضخامت کل سقف و فاصله تیرچه ها از همدیگر می باشد. این مسئله را بسیاری از کارشناسان با محاسبه فوم سقف در ابعاد مختلف تایید کرده اند.

ابعاد پر مصرف آکاسیو در ایران

امروزه بسیاری از مهندسین و انبوه سازان آکاسیف را به عنوان اولین انتخاب خود در میان دیگر مصالح ساختمانی برای تکمیل سقف قرار می دهند. اطلاع داشتن از پرمصرف ترین ابعاد آکاسیف در ایران مسئله ای است که برای شرکت های تولید کننده فوم سقف، مهندسین، انبوه سازان و کسانی که قصد برون سپاری ساخت خانه شان را دارند دارای اهمیت ویژه ای است. البته برای کدام از این گروه ها از یک نگاه خاص موضوع ابعاد پر مصرف آکاسیف مورد توجه می باشد.

  • ابعادی که به صورت بخصوص برای یونولیت های تیرچه سفالی فندوله ای، پاشنه بتنی و پیش تنیده استفاده می شود  (طول ۲ متر ، عرض ۵۰ و ارتفاع ۲۰ و ۲۵ سانتیمتر) است. نسبت به این نکته توجه داشته باشید که در این مدل از بلوک ها نشیمن ۳ و آویز ۴ سانتی متر است.
  • بلوک یونولیت مخصوص تیرچه های کرومیت (فلزی) و نیازیت (طول ۲ و ۱ متر ، عرض ۶۵ و ارتفاع ۲۰ و ۲۵ سانتی متر) قسمت نشیمن این بلوک ها روی ورق تیرچه ۲/۵ تا ۳ سانت و آویز آن نیز ۱ سانت متر می باشد.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *